Activiteit

Webinar: In de schoenen van

24 februari
2022
Donderdag 24 februari 2022
11:00 tot 11:55
Online
Soort: Online
Profielfoto van Femke Mathijssen
1 minuut lezen

Vaak denken we onze doelgroepen wel een beetje te kennen. Vanachter onze beeldschermen maken we ons een voorstelling van hun behoeftes, gedrag en achtergronden. Lukt het jou om begrip en empathie voor jouw doelgroep op te brengen? En heb jij oog voor diegenen die net buiten die doelgroep vallen?

Dit webinar gaat over invoelen, empathie, ongebruikelijke perspectieven en open staan voor ervaringen waarvan je het bestaan niet wist. We lichten een aantal bijzondere initiatieven uit waarmee je jezelf in de schoenen van ‘echte burgers’, klanten, je medemens (of hoe je ze ook noemt) plaatst.

De gasten

Hermen Jan Rijks

Hermen Jan is directeur van de Mensenbieb. De Mensenbieb is een bibliotheek… met mensen. Daar ‘leen’ je levende boeken. Deze boeken zijn mensen die je normaal niet zo snel zou spreken. Denk bijvoorbeeld aan een transgenderpersoon, veganist, imam of vluchteling. Iemand die afwijkt van de ‘norm’ en daardoor de kans loopt anders benaderd, buitengesloten of gediscrimineerd te worden.


Boy Zandbergen

Boy is sociaal ondernemer en trainer bij Onzichtbaar Den Haag en Bureau Ondersteboven. Hij heeft zijn handen vies gemaakt in de Haagse modder van het sociaal werk. Na zelf in een zwart gat te zijn beland, kwam hij tot een herbeslissing: het kan leuker, mooier en anders.

Hij durfde zijn kwetsbaarheid zichtbaar te maken als sociaal ondernemer. Hij is oprichter van Onzichtbaar Den Haag en zet de boel ondersteboven door het geven van ervaringsgerichte trainingen in maatschappelijke vraagstukken zoals armoede en schulden. Deelnemers worden verrast door de verhalen, schrikken van hun eigen vooroordelen en worden aangespoord om met een nieuwe blik naar hun werk te kijken. Hoe draag je bij aan het systeem? Welke impact heeft jouw werk op mensen in kwetsbare situaties?

Bart van de Ven

Bart is oprichter en eigenaar van TrueTalk. TrueTalk helpt organisaties om zélf klantinzichten op te doen. Hun wapen? Het echte gesprek. Zijn motto: we praten niet over, maar met mensen.

Deelnemers

Je moet ingelogd zijn om te kunnen zien wie zich aangemeld heeft en/of om je zelf aan te melden.

Ben je nog niet geregistreerd op deze website? Registreren »